Parodontologie - Stomatologická ordinace - MDDr. Zdeňek Ambrož - Mohelnice

DENTÁLNÍ

OŠETŘENÍ

Parodontologie

Parodontologie je obor stomatologie, který se zabývá onemocněním závěsného aparátu zubů. Neodstraněný mikrobiální povlak, který na zubech vede k tvorbě zubního kazu, nepříznivě působí i na dáseň. Dáseň se brání zvýšeným prokrvením a zbytněním, což jsou známky jejího zánětu gingivitidy. Gingivitida, stejně tak jako parodontitida, je z valné většiny způsobena špatnou hygienou pacienta. Proto prvotní fázi léčby zánětu parodontu je naučit pacienta správně čistit zuby. V naši ordinaci se o tuto část péče stará dentální hygienistka.
Projevem zánětu dásní je jejich krvácení, například při čistění zubů. Gingitivida je onemocnění, které časem přechází v parodontitidu, lidově zvanou „parodontózu“, což je zánět celého závěsného aparátu zubu.
Pokud pacient nezlepší
ústní hygienu, závěsný aparát je čím dál více poškozován zánětem. Typickým projevem parodontitis je silný zápach z úst. Poslední fáze parodontitis se vyznačuje značnou viklavostí zubů a jejich vypadáváním. Tato fáze je fází extrakční a záchrana zubů již není možná. Parodontitida není dědičnou záležitostí, jak si mnoho lidí myslí. Co se týče příčin tohoto onemocnění, většinou je na vině špatně zvládnutá, nepravidelná, mnohdy téměř nulová hygiena. Dědičnou záležitostí jsou tedy spíše nezvládnuté hygienické návyky. V naší ordinaci se snažíme pacienty léčit jak ve fázi zánětu dásní (gingivitida), tak i ve stádiu mírné parodontitidy. Středně těžké a těžké parodontitidy odesíláme na oddělení parodontologie Kliniky zubního lékařství v Olomouci.
Správná motivace k čistění zubů je mnohdy důležitější než cokoliv jiného. Recept na léčbu onemocnění je tedy jednoduchý - správná a pravidelná zubní hygiena. Dosažení dobrých výsledků u všech pacientů je velice obtížné, často z důvodu nezájmu pacienta. Pokud pacient nespolupracuje a nedodržuje doporučené pokyny, léčba parodontitidy je odsouzena k neúspěchu.

Na instruktážním videu můžete vidět vznik a průběh onemocnění parodontu. V druhé polovině videa je demonstrována léčba a udržovací fáze terapie.

Na prvním obrázku je zachycen zánět dásní s velkým nánosem plaku na zubech. Druhý obrázek demonstruje pokročilou fázi parodontitidy.

Po     7:30 - 15:30
Út     7:30 - 15:30