Zánět dásní - Stomatologická ordinace - MDDr. Zdeňek Ambrož - Mohelnice

Zánět dásní

• Co je to zánět dásní?

Zánět je infekce vyvolaná bakteriemi zubního plaku, který se tvoří na zubech a dásních. Tyto bakterie uvolňují agresivní a jedovaté látky, které způsobují zčervenání, podráždění a otok dásní.

• Jak poznám zánět dásní?

Dásně jsou zarudlé, oteklé a při čištění krvácí.

• Proč je zánět dásní nebezpečný?

Zánět dásní se může stát počátečním stádiem parodontitidy, která často vede ke ztrátě zubů.

• Čím je zánět dásní způsobený?

Za zánět dásní jsou zodpovědné bakterie žijící v zubním plaku. Tyto bakterie produkují látky, které dásně dráždí.

• Jak proti zánětu dásní bojovat?

Základem je mechanické odstraňování zubního plaku, a to především z mezizubních prostor. Nejdůležitější je tedy naučit se správnou metodu čištění zubů a používat mezizubní kartáčky.
Jak správně používat pomůcky ústní hygieny se dozvíte v naší škole dentální hygieny.

Pomoci mohou také pasty či ústní vody, které obsahují antibakteriální látky, které bakterie zubního plaku zabíjí. Nutno však dodat, že tyto látky jen obtížně prostupují zubním plakem, a proto jejich používání nemůže plně nahradit mechanické odstranění zubního plaku kartáčky.

Na prvním obrázku je zachycena zdravá dáseň. Druhý a třetí obrázek demonstruje mírný (obr. č.2) až silný záněť dásní (obr. č.3)