Mezizubní kartáček
Publikováno: 25. 9. 2022

Proč používat mezizubní kartáčky?

70 % kazů zubů dospělých osob vzniká právě v mezizubním prostoru.
Zubní plak v mezizubním prostoru je příčinou zánětu dásně, který v mnoha případech přechází v paradentózu.

Jak by měly mezizubní kartáčky vypadat?

1. měly by mít správnou velikost
  2. neměly by být traumatické (štětinky mají být měkké a drátěné jádro ohebné)
  3. mělo by se s nimi dát dobře manipulovat v ústech

Jak zjistit správnou velikost?

O radu požádejte Vašeho zubního lékaře či dentální hygienistku.

Jak používat mezizubní kartáčky?

1. Zvolte správnou velikost kartáčku během návstěvy u naší dentální hygienistky.
  2. Vložte opatrně kartáček do mezizubního prostoru, bez přílišného tlaku jednou protáhněte mezizubní prostor (neprovádějte pilovité pohyby!).
  3. Po každém vyčištění mezizubního prostoru opláchněte kartáček pod proudem vody (štětinek se zbytečně nedotýkejte – snižuje se tím jejich životnost).
  4. Používejte mezizubní kartáčky každý den.
  5. Doporučuji si nechat vysvětlit správné používání mezizubních kartáčků Vašim zubním lékařem či dentální hygienistkou.

Důležité upozornění:

Když poprvé vložíte mezizubní kartáček do mezizubního prostoru, často dochází ke krvácení a může to být i trochu bolestivé. Netrapte se tím. Nekrvácíte z dásní proto, že jste se zranili, ale protože máte v mezizubním prostoru malou otevřenou ranku způsobenou škodlivým působením zubního plaku. Dásně totiž krvácejí jen tehdy, když jsou vystavené nadbytečnému povlaku nečistot. Pokud budete správně používat mezizubní kartáčky, problém s krvácením se odstraní už po deseti dnech. Krvácení dásní, které pozorujete na začátku, postupně úplně zmizí.